Per fi, Sant Jordi!

Diversos. Tossa de Mar, abril de 2023

Per fi, després de tres anys d’aturada per la Covid, a l’institut, engalanat i decorat com mai, hem pogut recuperar la celebració de la Diada de Sant Jordi, i ho hem fet molt il·lusionats.

El passat divendres dia 21 vam iniciar els actes després del pati amb l’organització de tallers de manualitats per als cursos de 1r i 2n d’ESO i amb els concursos lingüístics pensats per als més grans, els de 3r i 4t.

A la una vam anar tots al polivalent per poder assistir al lliurament dels premis del certamen literari del qual, enguany, ja en celebràvem la seva 18a edició. Les dues presentadores de 2n de BAT, la C.O. i la N. C. van conduir tot l’acte començant per l’entranyable recital de poemes del món, a càrrec d’alguns dels nostres alumnes d’origen estranger. Entre d’altres llengües, vam poder escoltar poemes en amazic, en panjabi, en àrab, en alemany, en italià o en flamenc. I que bé que ho van fer tots i totes!

A continuació, L. G. i M.B., de 4t, ens van recordar la llegenda de sant Jordi amb les paraules del gran escriptor Josep M. Folch i Torres. I aprofitant l’avinentesa, la Maria Casabó va fer el lliurament dels diplomes als participants de les proves Cangur de matemàtiques, fent una menció especial als alumnes que van obtenir millors resultats en el rànquing de notes: C.V. de 3r, A.L. de 4t i en Z.L. de 1r BAT!

Tot seguit va arribar el torn del lliurament dels premis literaris. Aquests són els escrits i els autors premiats:

A 1r d’ESO, Mocs en forma de Traumes, d’I Ba.B.

A 2n vam tenir premi ex aequo, és a dir, compartit: La noia de les tulipes, de G.G. i La meva companya per tota la vida, de L.B.

A 3r, el premi de narrativa a ser per a El lago de la cápsula, de D.F. i el de poesia per a L’estiu, de N.P.

A 4t vam atorgar un sol premi, el de narrativa al relat Moriarty de Crime Patriot, de K.T. i a Batxillerat, de narrativa, va guanyar La (des)aparició de Carolina d’A.C., que va repetir i també se’n va endur el premi en llengua anglesa per a la seva narració Painted World.

Volem destacar i agrair a l’AMPA la seva col·laboració amb l’aportació de la dotació econòmica dels premis literaris i també la participació d’alguns alumnes de 1r i de 2n de Bat, que van llegir petits fragments de les obres premiades.

Però encara quedava el lliurament d’un darrer premi, el de la porta més ben decorada de l’institut! D’entre la dotzena de portes que es van animar a participar-hi, el guardó va recaure, després d’una difícil deliberació del jurat, al curs de 3r B!!!.

L’enhorabona a tots els premiats!!