Les arts marcials arriben a l’Institut

Des de l’àrea d’Educació Física hem pogut realitzar una aproximació a l’esport del Taekwondo gràcies a la col·laboració de la Piscina Municipal de Tossa i també als mestres Joan i Cristian, als qui des d’aquestes línies volem agrair especialment.

El taekwondo és un art marcial originari de Corea, on la seva pràctica és molt habitual i s’ensenya a les escoles. Tal i com ens ha deixat molt clar amb les seves explicacions el mestre Joan, aquest és un esport amb molta filosofia al darrere, en el qual l’objectiu perseguit no és l’atac sinó la defensa i el respecte cap als altres i per un mateix. Es tracta d’una disciplina que desenvolupa diferents facetes de l’ésser humà, com ara la força, la resistència, l’agilitat, la flexibilitat, la velocitat… però també intervé en el coneixement del propi cos, l’estimulació de l’equilibri i la concentració, el control emocional, el respecte cap als demés, permet la descàrrega d’adrenalina, etc.

En definitiva han estat unes sessions molt profitoses i enriquidores en les que tots els alumnes han pogut conèixer i alhora gaudir d’un esport poc conegut.