Servei comunitari: que no s’aturi!

Aquests dies de confinament els alumnes de 4t d’ESO, malgrat les dificultats, han seguit col·laborant en les tasques de treball comunitari, conscients de la problemàtica i del risc afegit que pateixen els nostres avis i àvies als geriàtrics de tot Catalunya i de la necessitat d’animar-los un xic el dia a dia.

En primer lloc, els nois i noies els han fet arribar cartes per explicar-los com estan vivint aquest aïllament obligatori. Han compartit amb ells les seves pors i els dubtes que els genera aquesta situació, però també quines rutines han ideat per superar els moments d’avorriment, amb distraccions ben originals, connexions virtuals amb els companys i amb els familiars i noves pràctiques esportives, ben curioses, adaptades a la situació actual. Aquestes són algunes de les seves reflexions:

“Aquest confinament l’estic portant millor del que pensava. Pels matins, després d’esmorzar, em poso a fer els deures que ens van enviant els professors cada setmana.”

“El que trobo a faltar és el fet de no poder veure  la meva àvia, però pel seu bé sé que no l’haig d’anar a veure, la truco per facetime i podem parlar una estona cada dia.”

“La veritat és que ho estic passant una mica malament perquè sóc una persona que no pot estar-se quieta ni un sol moment, i això que a casa tampoc paro, però  enyoro els meus amics, jugar a futbol…”

“Hem d’aprofitar aquests dies per poder passar estona amb la nostra família, gaudir de tot el que no podem fer cada dia, experimentar coses noves, pensar (sempre en positiu recorda!), conèixer-te a tu mateix i un piló de coses més. Però sobretot no ho oblidis: NO SURTIS DE CASA!”

“Per mi, el pitjor és no saber quan acabarà, és a dir, no saber quin dia en concret les autoritats ens diran que podem començar a fer un altre cop vida normal.”

“És clar que m’avorreixo, m’agradaria sortir a fer coses, anar a l’ institut, acabar el curs, poder fer el viatge de fi de curs, la graduació, veure els  meus familiars, estar amb les amigues , anar de festa … però penso en els altres, també, i tots ens hem d’ajudar perquè si no,  no ens en sortirem d’aquesta situació.”

“Hem de seguir confinats a casa (que tampoc s’hi està tan malament) i tenir unes rutines: fer les tasques encomanades pels professors, parlar amb les meves amigues i amb la família, veure pel·lícules, tocar el piano i escoltar música, etc. Crec que hem de tenir pensaments i actitud positives.”

“Ara tinc més ganes de cuinar i penso molt en que podria haver aprofitat més el temps quan encara podíem sortir al carrer.”

“Aquest dies m’he entretingut sobretot fent ioga i dibuixant i pintant molt, quan acabi tot això ja us en portaré algun i us l’ensenyaré, també he fet la majoria de deures que ens han recomanat per poder treure’m l’ESO. Desitjo de tot cor que estigueu bé i tancats a casa. Molts petons.”

La segona tasca ha consistit en preparar una sorpresa de Sant Jordi per als nostres avis i àvies. Els alumnes han gravat diversos vídeos recitant poesia i cançons, en català i castellà,  per felicitar-los la diada. Alguns dels textos escollits per ells mateixos han estat “Escriurem”, de Miki Núñez, “Compta amb mi” de Txarango o fins i tot “Resistiré”, del Duo Dinàmico, una de les cançons que ha esdevingut símbol del confinament.

La quarantena ha dificultat la tasca a nivell organitzatiu i, malgrat tot, el resultat ha estat fantàstic i ben segur que els vídeos alegraran la diada als avis i àvies del geriàtric de Tossa de Mar.

I és que aquests alumnes de 4t són uns artistes!

Gràcies a totes i a tots!