L’ona de Girona

El passat 25 de gener els alumnes de 4t d’ESO vam fer una excursió a Girona: vam fer una volta pel Barri Vell de Girona, Catedral, St Pere Galligants, Jardins de la Francesa, muralla ….i tot seguit una quants vam anar al Caixafòrum, a fer un taller de so i acústica, i els altres alumnes al Museu d’Art, a fer un taller de llum i color.

En el taller de so i acústica ens van fer uns experiments molts interessants.

En el taller de llum i color titulat “Art i ciència: el misteri dels colors” ens van proposar de mirar i reflexionar sobre els colors a partir de les obres d’art des del punt de vista de la ciència. L’activitat estava estructurada en dues parts: una primera en què fèiem una visita per algunes de les sales del museu per observar el tractament dels colors, les ombres i la llum en uns quants exemples de quadres d’èpoques diferents. D’aquesta manera, a través de l’observació i la constatació de les pintures enteníem com aplicaven l’escala cromàtica per transmetre sensacions diverses en l’espectador (calidesa, perspectiva…). La segona part de la visita consistia en el taller més pràctic. Va ser llavors que vàrem poder practicar en primera persona la preparació de colors i pintures a partir de la barreja de pigments i altres materials. Al final cadascú va poder crear el seu propi quadre de colors. Una molt bona experiència.

Quan vam acabar, ens vam reunir altre cop tots a la Catedral i vam tenir temps lliure.

Va ser una excursió molt ben aprofitada