Visita al Museu de les Matemàtiques i al MNAC

El passat dimarts 22 d’octubre els alumnes de 3r d’ESO de l’institut de Tossa van fer una excursió a Barcelona. Durant el matí van visitar el museu de les Matemàtiques de Catalunya a can Mercader, a Cornellà. Allà van fer el taller “Cúpules de Leonardo da Vinci”. Cada grup, de forma cooperativa, va poder aixecar cúpules de més de 4 metres de diàmetre. Utilitzant un sol model de peça encaixable i seguint patrons geomètrics, es van poder aixecar diferents models de cúpules. Després, van realitzar un altre taller anomenat “Gimcana de les Matemàtiques”. Allà, en grups de 4-5 alumnes  s’enfrontaven a un problema  matemàtic relacionat amb el parc i si encertaven la resposta, es trobaven amb un altre problema. Així van treballar de forma reiterada fins a aconseguir un petit obsequi.

A migdia van visitar el centre comercial Arenas –a l’antiga plaça de braus- on van dinar i es van reunir amb un company molt especial que està seguint un tractament mèdic a Barcelona i a qui desitgem que es recuperi aviat. Havent dinat, i desafiant les amenaces de pluja, van pujar fins el MNAC (Museu Nacional d’Art de Catalunya) tot travessant el recinte de la Fira de Barcelona, on l’alumnat va visitar les sales dels estils romànic, gòtic, renaixentista i barroc.