Visita a Empúries

El 15 de maig d’enguany els alumnes de 3r d’ESO van realitzar una sortida didàctica al jaciment arqueològic d’Empúries. El recorregut els va ajudar a reconèixer la única colònia grega de tota la península Ibèrica, així com l’assentament romà militar a la part alta de la ciutadella. Aquesta sortida va servir per entendre in situ les restes i petjades culturals de les civilitzacions grega i romana, de les seves troballes històriques, dels costums de què disposaven, de com es relacionaven amb la resta de pobles íbers, i finalment de com van viure el procés de romanització que van imposar els romans d’ençà que van arribar als llindars emporitans pels volts de l’any 218 aC.

cof

El jaciment arqueològic d’Empúries és un escenari incomparable on perviuen les restes d’antigues civilitzacions, testimonis arqueològics que ens expliquen més de 2500 anys d’història. Té especial significació el paper que van desenvolupar els estudiosos i arqueòlegs noucentistes, com Puig i Cadafalch qui apostà per una política decidida d’intervenció en l’àmbit històric a inicis del s. XX. Cal remarcar el descobriment de l’escultura d’Asclepi l’any 1909 i el cap de la deessa Afrodita.

Empúries ens ofereix un material històric de primer ordre: parts de les muralles històriques, restes de temples i santuaris, factories de salaons, traçats urbanístics hipodàmics, àgores, restes de botigues, termes, cases romanes (domus) amb vestigis impressionants de veritables mosaics fets amb tesel·les, basíliques, un magnífic temple capitolí en reconstrucció, i fora de les muralles un amfiteatre, una palestra per fer pràctica de gimnàstica, etc.

Els nostres alumnes van experimentar un viatge en el temps, on van gaudir de les explicacions dels guies didàctics del recinte, participant activament, complementant les explicacions de classe. També van fer una visita guiada al Museu del jaciment.

En definitiva, una experiència molt recomanable i enriquidora. Com cada any que visitem el recinte, la sortida va ser molt satisfactòria i va engrescar molt els alumnes.

A continuació algunes de les fotos més significatives de la sortida: