Proves Cangur 20-21

La Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), com a entitat nacional que pertany a l’associació internacional Le Kangourou sans frontières (KSF), convoca cada any les proves Cangur perquè té com a objectiu difondre la cultura matemàtica amb tots els mitjans al seu abast i, en particular, l’organització d’un joc-concurs anual que es desenvoluparà el mateix dia en totes les nacions participants.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és estimular i motivar tants alumnes com sigui possible  i contribuir a la popularització de les matemàtiques entre la mainada i els joves.

Es recolza en una participació massiva, en un esdeveniment científic i assegura una àmplia base popular a aquesta activitat. El concurs vol atreure el màxim nombre de participants sense cap objectiu de selecció nacional ni de comparació entre països.

Des de l’Institut de Tossa de Mar 2007 participem en aquesta activitat des del. Vam començar amb 12 alumnes i cada any la participació es fa més important.

La prova dura 75 minuts i consta de 30 preguntes de diferent nivell de dificultat amb un format especial que ja és conegut pels alumnes participants.

Aquestes proves no tenen qualificació numèrica, cada alumne disposa d’un codi que sortirà publicat en la llista de tots els participants, així cadascú podrà saber en quina posició ha quedat, en relació a tots els participants de Catalunya, que són gairebé 7.000.

L’Ajuntament de Tossa ens ha deixat els espais per poder fer les proves mantenint totes les mesures de prevenció de la Covid i ha convidat els alumnes a un esmorzar en acabar la prova. L’Institut s’ha fet càrrec del cost de la inscripció i de posar un punt dolç a l’activitat

És un dia molt especial en què les Matemàtiques es converteixen en una activitat voluntària i gratificant, fent que els alumnes s’acostin més al món dels nombres i perdin la por a aquesta matèria.