Experiments amb la química i amb l’art

El passat 23 de novembre els alumnes de 3r d’ESO vam anar a Girona a fer un taller de reaccions químiques al Cosmocaixa, i al Centre d’Art Contemporani Bòlit, a fer una visita guiada.

En el taller vam observar reaccions químiques de diversos tipus: exotèrmiques, endotèrmiques, reacció d’oxidació, d’àcid base. Algunes reaccions eren espectaculars, i d’ altres fins i tot explosives. En aquest enllaç trobareu una presentació de diapositives preparada per alumnes de 3r B amb alguns exemples de les reaccions que vam veure.

I ens va sorprendre saber que habitualment el nostre cos fa reaccions químiques quan plorem, quan correm…

A Bòlit ens van fer una introducció sobre el tema de l’exposició “La lliçó de Diògenes” que era sobre la filosofia d’aquest autor grec. Després ens van explicar algunes de les obres exposades, que eren molt originals. Algunes eren fetes amb material de desús, com papers o plàstics recuperats dels contenidors. Eren molt xules i proposaven temes que ens van fer pensar en la manera com vivim.

En conclusió vam aprendre moltes coses noves de les dues matèries de física i química i de visual i plàstica.

Va ser un dia molt divertit i ben diferent!!!!!!!!!

Text: Helena Martínez, 3r A