El Trivial de 3r d’ESO

Un any més, el Treball de Síntesi de 3r d’ESO ha consistit en l’elaboració d’un Trivial. Durant una setmana els alumnes es dediquen a crear una edició adaptada a l’Institut d’aquest conegut joc de taula.

El primer dia els alumnes, agrupats en 8 equips, reben les instruccions i els materials bàsics per la confecció del joc. Amb això i la seva creativitat, al llarg de la setmana cada equip ha de construir el tauler del joc, les targetes amb 100 preguntes (i les seves respostes!) de cadascuna de les categories, les fitxes per jugar i una capsa que contingui tot el material del joc més el dossier del Treball.

Com en el joc original les preguntes s’agrupen en 6 categories, cadascun identificat amb un color, relacionats amb els seus estudis. Aquestes categories són: matemàtiques, ciències naturals, ciències socials, expressió i llengües. Aquestes es completen amb una sisena categoria general que anomenem Tossa i l’Institut, on es reuneixen preguntes centrades en coneixements generals sobre el poble i en el funcionament i la història del nostre Institut.

A banda de la feina que suposa contestar i traslladar a les targetes totes aquestes preguntes i respostes, els alumnes també han de dibuixar i decorar el tauler de joc. Cada equip tria una temàtica per fer la decoració del tauler i de les fitxes de joc.

A mitjan de la setmana, cada equip ha hagut de fer un recorregut fotogràfic pel poble, una mena de gimcana, i han adjuntat les fotografies al seu dossier.

Finalment, el divendres cadascun dels equips completa la feina de la setmana jugant una partida amb el seu propi joc del Trivial.

A continuació us deixem un recull d’imatges de tot el procés.