Arbre d’hivern amb paraules

L’alumnat de 2n d’ESO de l’INS deTossa de Mar us enviem aquest poema de Maica Duaigües, per desitjar-vos unes Bones Festes.

Sonatí per a un Nadal en crisi

Aquest Nadal no té estels,
és fosc, com un dolor antic,
reclòs a tota esperança,
a un món més pobre que ric,
Tot i que hi ha gent que lluita,
encara més gent es mor;
Un Nadal sense missatge,
ni mirra ni encens…, sols l’or…
M’interromp en les cabòries,
el mòbil farcit de veus,
amb tants mots currulls de joia,
que em sembla càlides veus.
Oh!, data de l’any, magnànima,
Que em desfàs el glaç de l’ànima!

Arbre d’hivern amb paraules

És un projecte interdisciplinari pensat des de les matèries d’Educació Visual i Plàstica, Cultura i Valors Ètics, Tecnologia i el departament de llengües amb l’alumnat de 3r i 4t d’ESO.

Arbre d’hivern amb paraules és un muntatge artístic que utilitza les paraules i els missatges com a motiu nadalenc. Tres textos en diverses llengües (catalana, castellana i russa) amb paraules de cartró embolcallen un pi construït a partir de quatre triangles rectangles de fusta. Tots els materials han estat escollits sota el criteri de respecte al medi ambient, ja que tot el material que s’hi ha fet servir és material reciclat o pot ser-ho.

Textos a l’Arbre:

Si me caí es porque estaba caminando. Y caminar vale la pena, aunque te caigas.” Eduardo Galeano

L’escala fosca del desig no té barana.” Maria Mercè Marçal

C Poncgecmbou” / (“Bon Nadal“)