Premis del concurs Rescatamots Il·lustrat

El passat dia 1 de febrer, a les 11:30h vam entrar al gimnàs per presenciar l’entrega de premis del concurs Rescatamots il·lustrat, en què els alumnes de 1r i 2n d’ESO vam obtenir dos segons premis i dos tercers premis, gràcies a la implicació de pares, alumnes i professors, que van votar al Facebook.

Primer de tot, la directora va començar el seu discurs fent una breu introducció sobre aquesta institució i també va fer referència a la importància del treball en equip, les seves paraules textuals són:

-“En equip, entre uns i altres, vau fer un producte millor del que podíeu haver fet individualment” – dirigint—se als alumnes de 1r i 2n.

Seguidament, va donar la paraula al representant de la Institució Moll, Isidor Marí, que va venir a entregar els premis.

El senyor Marí va felicitar-nos pels nostres dibuixos i ens va agrair la participació. Ens va animar a descobrir i conèixer més paraules de la nostra llengua.

També ens va explicar qui era Francesc de Borja Moll, que va ser coautor del Diccionari català-valencià-balear Alcover-Moll , el diccionari que recull més paraules catalanes de tots, unes 10.000.

-“Hem de conèixer paraules per ampliar el nostre vocabulari”- va explicar.

Quan van acabar els discursos, entre ell i les professores de les assignatures implicades (català i visual i plàstica) van repartir els premis: dues col·leccions pel centre de Rondaies Mallorquines narrades pel propi de Borja Moll (10 CD) i 2 col·leccions de llibres de les Rondaies (20 volums) per al centre. Per a nosaltres, un còmic i una bossa commemorativa.

Després vam tornar a les aules.

Text: Natalia Meson, 1r A.  Fotos: Miquel Aymerich López i Mia Guiteres Oliva