Jove Campus de Recerca 2018

Del 2 al 13 de juliol, els alumnes de 1r de batxillerat David Bartrès i Josep Saavedra vàrem assistir al Jove Campus de Recerca, organitzat per la Universitat de Girona, que aquest any complia la seva onzena edició.

El Jove Campus de Recerca, com el seu nom indica, té com a objectiu ajudar els estudiants amb el seu treball de recerca de batxillerat, ja sigui ensenyant noves formes de fer recerca o ampliant els seus coneixements sobre aquell tema en concret.

Al llarg del dia, es feien diferents tipus d’activitats, unes eren generals, és a dir, que tots els estudiants es trobaven junts i feien el mateix; i unes altres eren específiques per un grup més reduït d’estudiants depenent del treball de recerca que volien fer.

Les activitats generals englobaven des de lliçons en les que mostraven pàgines i enciclopèdies per millorar la recerca dels estudiants fins a debats en grup per ajudar a millorar l’eventual exposició del treball de recerca. A més d’això, també es va proporcionar eines per millorar la presentació del treball, com ara pàgines que permeten realitzar fàcilment infografies, recurs essencial en certs treballs.

Les activitats específiques consistien en guiar un alumne determinat en la realització del seu treball, ja fos presentant-li certs experts sobre el tema o donant-li idees per dur a terme.

A més d’activitats enfocades a l’estudi, també es van realitzar activitats de lleure i relació per conèixer millor als altres companys assistents al campus.

No només això, sinó que també es van fer diferents sortides culturals, ja fos per explicar la història dels murs de la ciutat o per llegir poemes de la literatura catalana.

En total, el campus va ser una experiència realment enriquidora. Una experiència que ens va obrir nous horitzons i ens va fer contemplar noves possibilitats pel futur