Beques Fundació Riera Gubau

La Fundació Riera i Gubau de Santa Coloma de Farners va adjudicar les beques de la modalitat “A” per a estades d’estiu a l’estranger als alumnes Anna Ferré, de 2on de Batxillerat, i Joan León, de 1er de Batxillerat en el curs actual.

Anna Ferré va gaudir d’un curs d’anglès d’un mes a Dublín (Irlanda) i Joan León va ser el beneficiari d’un curs d’anglès de 15 dies a Thurles (Irlanda). A les fotografies podem veure a Joan León (al centre, d’empeus) al pati del Trinity College (Dublín) i Anna Ferré (a l’esquerra, agenollada) al Castell de Dublín.

A continuació en Joan i l’Anna ens fan cinc cèntims de la seva experiència (en català i anglès).

“El passat 3 de juliol del 2016, vaig tenir la gran sort de poder viure una de les millors experiències de la meva vida : vaig aixecar-me ben d’hora i vaig agafar un avió direcció a Thurles, Irlanda. Aquell avió el compartia amb molta gent nova, gent de la qual es va fer imprescindible per mi en aquell viatge.

Vam aterrar a l’aeroport de Cork, allà ja es notaven els nervis per saber amb quina família passaria aquelles dos setmanes, més tard, arribàrem a Thurles. No era una ciutat molt gran, més ben dit petita, acollidora i sobretot molt acolorida. Quan vam arribar al estadi municipal de hurling, ens van presentar les nostres respectives famílies. Allà m’esperava una dona al voltant dels seixanta anys, la Brenda, molt simpàtica i amable. A continuació em va ensenyar la seva casa i em va presentar el seu fill petit, en Tom d’uns 21 anys, fanàtic del hurling.

Els dos primers dies van ser una miqueta extranys, ja que la cultura irlandesa és molt diferent que la catalana. Tots els àpats eren acompanyats d’un bon got de llet, sense importar la hora que fos! I el sopar era molt tard cap al voltant de les cinc i mitja de la tarda!

La primera setmana va passar literalment volant. Cada dia pel matí anàvem al “Sourth” una local semblant a un casal de joves, on ens van ensenyar a interpretar i a fer grafiti. Sortírem a les tres de la tarda i marxàvem ràpid a sopar a casa. Per les tardes fèiem moltes activitats diferents: vam anar dos dies al cinema, a un local de ball i fins i tot vam llogar un local per les altres tardes que veiem acabar en un parc.

El primer dissabte vam fer un viatge a Dublín. En aquet viatge vam visitar totes les parts més importants d’aquesta bonica i gran ciutat, començant per el museu nacional fins al gran parc de la ciutat irlandesa (Saint Stephen’s Green).

El segon cap de setmana vam anar a visitar la segona ciutat més important de Irlanda, Cork. Va ser un viatge curt però intens, ja que vam compartir tren amb els aficionats locals del “Tipperary” que jugaven la final de hurling. Pel que fa la ciutat, era molt acollidora i més tranquil·la que Dublín, cosa que fes que hi hagués més pau i no tants turistes.

La segona setmana, vam compartir amb altres nens irlandesos ( com en la primera)  l’estudi de la fauna i flora d’aquet país, mentre que per les tardes les passàvem tots junts al parc o fent diferents activitats. Per despedir-nos tots, vam anar a sopar al “Superstop”, allà va ser la hora de dir-nos adéu i ens vam regalar unes banderes firmades per tots. Hores després, vam separar els nostres camins units no només per dos setmanes, sinó que per sempre.

En aquest viatge he conegut molta gent molt important per tota la vida, a més a més, m’ha ajudat a veure que el món es molt més gran del que pensem i que encara que no ho pensem, som capaços de fer tot el que ens proposem.”

Back on 3rd July, I was very lucky to live one of the best experiences of my life. This experience was as follows: I got up very early and I took a plane heading to Thurles, Ireland. In that plane, there were many new people, people who became indispensable for me in this journey.

We landed at Cork airport. I felt nervous to see the families with whom I was about to spend two weeks. Later, we arrived at Thurles. It was not a very big city. It was rather small, cozy and especially colorful. Once in the Hurling stadium, we introduced ourselves to our respective families. There was a woman waiting for me, Brenda, very nice and friendly. Then she showed me her house and she introduced me to her son Tom who was about 21 years and a Hurling fan.

The first two days were a little strange, since the Irish culture is very different from the Catalan one. All meals were accompanied by a good glass of milk, regardless the time it was! And the dinner was no later than around half past five in the afternoon!

The first week passed literally flying. Every day in the morning we went to the “Sourth” which is similar to a local youth center, where we were taught to interpret graffiti. We finished at three in the afternoon and would leave fast to be on time for dinner at home. In the afternoons, we did many different activities: we went to the movies two days at a local dance center and we rent the premises for other evenings because otherwise we would always ended up in a park.

On Saturday we made a trip to Dublin. In this trip we visited all the most important parts of this beautiful city, starting from the National Museum to the great Irish park. We also visited the second largest city in Ireland, Cork. It was a short trip but an intense one, as we shared the local train with enthusiasts “Tipperary” who played in the hurling final. As for the city, it was very cozy and quieter than Dublin, which make it more peaceful and, thus, with less tourists.

In the second week, we studied the fauna and flora of Ireland together with some Irish teenagers. We spent the evenings together in the park or doing different activities somewhere else.

To say goodbye to each other, we went to have dinner at “Superstop”. They gave us a flag signed by all. Hours later, we separated our paths. In this trip, I met a lot of people who are very important for me now. Moreover, it made me realize that the world is much bigger than we think and, believe it or not, we can do everything we set our minds to.      (Joan L.)

“El passat mes de Juliol 5 estudiants de la comarca de la Selva vam anar, juntament amb uns altres 20 estudiants del país, a Irlanda. Allà ens vam trobar  amb estudiants d’altres països com Itàlia, Turquia, Corea…i  junts vam començar la nostra estada d’estiu. Els matins els dedicàvem a fer classes d’anglès i les tardes a diferents activitats i excursions.

El primer dia vam fer un test de nivell i ens vam repartir en grups. Amb aquests grups, on hi havia estudiants de diferents nacionalitats, fèiem classes de gramàtica i de cultura irlandesa. Després de dinar a la cantina de la residencia,  venien les activitats de tarda. Alguns dies ens quedàvem al campus i allà realitzàvem diferents activitats com jocs, esports, dibuix, dansa irlandesa… I dos cops a la setmana visitàvem espais famosos de Dublín com la GPO, Jeanie Johnston,TempleBar…
Quan no estàvem a la residencia els alumnes que ens allotjàvem amb famílies d’acollida teníem temps lliure per estar amb la nostra família i practicar l’idioma. Els diumenges, en canvi, realitzàvem excursions de dia sencer a altres llocs d’interès com Galway o el Zoo.

Aquest mes a Dublín m’ha ajudat a millorar el meu nivell d’anglès i a agafar més confiança a l’hora de parlar-lo. A més he après molt sobre la cultura irlandesa i els seus costums. En general ha sigut una experiència molt bona i molt enriquidora que recomano a tothom, tot i que personalment trobo que dos o tres setmanes és una  durada més adient per als joves que no pas un mes.”

Last July, 5 students from the region of la Selva went, with 20 other Spanish students, to Ireland. There we do different activities with some Italian, Turk and Korean students.  We spent the morning doing English classes and the afternoon doing different activities.

The first day we did a test level and we split into groups. These groups, which had students from different nationalities, did grammar classes and Irish culture. After having lunch in the residence canteen we did the afternoon activities. Some days we stayed on campus and effected activities such as games, sports, drawing, Irish dance… and twice a week we visited famous places in Dublin like the GPO, Jeanie Johnston, Temple Bar…

When we finished activities we had free time, the students who were staying with host families could spent time with them to practice and improve our English. On Sundays we did full day trips to other attractions like the Zoo or Galway.

This month in Dublin has helped me to improve my English skills and to take more confidence to speak it. I also learned a lot about Irish culture and their customs. In general it has been a very good experience and very rewarding; for this reason I recommend it to everyone. Although I think that two or three weeks are more appropriate to young people than a month.   (Anna F.)