1r Club de Lectura Virtual

El passat 25 de gener va tenir lloc el primer club de lectura virtual de la història del nostre institut, en col·laboració amb la Biblioteca Municipal.

Els alumnes de primer de batxillerat ens vam reunir en una sessió telemàtica amb Montserrat Franquesa, traductora de l’obra Sweet sixteen, de l’autora francesa Annelise Heurtier.

La trobada va resultar molt fluïda i li vam poder fer tot tipus de preguntes, tant respecte de l’obra com sobre la feina de traductora, o la relació amb l’autora del llibre. En especial, vam conèixer de primera mà com és l’ofici de traductor. Entre d’altres coses, ens va explicar que les traduccions són importants perquè obren la cultura pròpia a les altres cultures del món i enriqueixen la nostra llengua.

Sweet sixteen es basa en la lluita històrica dels coneguts com a “els nou valents de Litle Rock”, és a dir els nou estudiants negres que als anys 50 del segle passat van iniciar la integració racial a les escoles i instituts dels USA. Enguany, precisament, es commemoren els 80 anys d’aquells fets.