Patrimoni artístic a Montgat

A l’assignatura d’història de l’art de 2n de batxillerat comencem el curs treballant el conceptes de teoria i funció de l’art i es planteja als alumnes qüestions com: Què és l’art? Què és una obra d’art? Què són els artistes? Què són els vehicles artístics?….

En base a això es va preguntar als 7 alumnes que cursen l’assignatura aquest curs, si coneixien alguna obra d’art a Montgat. Les respostes que van sorgir van ser: l’arc del turó, el túnel del tren, la torre de guaita i l’església.

Per veure si hi havia o no altres elements que poguessin ser considerats obres d’art a Montgat i si aquestes ho eren vam fer un recorregut pel poble, en el qual aniríem veient elements del patrimoni, omplint una fitxa i valorant si es podia considerar o no una obra d’art.

Per valorar si es podia considerar o no una obra d’art es van establir 4 criteris, alguns objectius i altres més subjectius i que van ser els següents:

-Un objecte/element artificial

-Un objecte/element autèntic i original

-Un objecte/element amb una finalitat comunicativa, expressiva i estètica

-Un objecte element reconegut com a obra d’art (dins d’aquest quart criteri els alumnes havien de votar si podia o no ser considerat una obra d’art).

A continuació podeu veure alguns dels elements que vam visitar. Cal dir que no estan tots, ja que alguns estaven massa allunyats de la ruta que vam establir, com podria ser la masia de Ca l’Umbert, cal Pallejà o l’escultura “Más allá del 2000”  a la rotonda de la N-II.