Què fem?

QUÈ FEM?

Al nostre Centre, durant el curs escolar 2018-2019, hi estudiaran uns 400 alumnes d’ESO i Batxillerat. 41 professors i professores s’encarregaran de la part acadèmica, conjuntament amb altres professionals de la psicopedagogia. També cal esmentar el treball del personal d’administració i de consergeria.

ESO BATXILLERAT

ESO

Des del curs 2016-2017 ha estat implantada la LOMCE en tots els cursos de l’ESO. L’assignació horària de les matèries és la indicada a la imatge adjunta.

La nova ordenació del currículum de l’educació secundària obligatòria s’estableix seguint un model d’ensenyament i aprenentatge de caràcter competencial, amb la social.

A les matèries instrumentals (matemàtiques, llengua catalana i llengua castellana) es treballa durant tot el curs amb grups flexibles.

A tercer i quart d’ESO la matèria d’anglès també es treballa per nivells.

En els crèdits de tecnologia, ciències de la naturalesa i anglès es fan desdoblaments: durant una hora a la setmana, el grup es divideix en dos i el professor treballa amb un grup reduït. Durant aquesta hora s’acostumen a fer activitats de caire més pràctic (laboratori i tallers).

A 2n d’ESO, les 2 hores de matèries optatives setmanals estan incloses dintre de les matèries instrumentals de català i castellà, de tal manera que aquestes assignatures passen a ser de 4 hores setmanals.

L’alumne que voluntàriament cursi la matèria de religió, realitzarà 4 crèdits que es repartiran entre 1r, 2n,3r i 4t d’ESO. Els alumnes que no hagin triat aquesta matèria cursaran cultura i valors ètics.

A 1r, 3r i 4t d’ESO hi ha la possibilitat de cursar el francès com a segona llengua estrangera. Aquesta assignatura té continuació al batxillerat.

inici

BATXILLERAT

Al Batxillerat continua sent vigent el Decret 142/2008, d’ordenació dels ensenyaments de batxillerat, amb l’obligatorietat de cursar una matèria comuna d’opció pròpia de cada modalitat, tant a primer curs com a segon, per ajustar-se als requeriments normatius

Als dos cursos de batxillerat hi ha matèries comunes, matèries comunes
d’opció, matèries de modalitat i matèries específiques. Les matèries comunes d’opció s’han de cursar obligatòriament en funció de la modalitat triada per l’alumne; les matèries específiques completen el currículum personal de cada alumne i tenen una assignació horària global de 70 hores.

L’alumne tria una modalitat, amb la matèria comuna d’opció corresponent, les matèries de modalitat i les específiques que cursarà a cada curs, tenint en compte l’oferta que el centre presenta per al conjunt de l’etapa i l’orientació acadèmica rebuda del centre.

L’alumne, al final del batxillerat, ha d’haver cursat almenys sis matèries d’una mateixa modalitat: la matèria comuna d’opció de la modalitat triada i, com a mínim, dues matèries més de la seva modalitat a cada curs. La darrera franja de quatre hores de cada curs es completa amb una altra matèria de modalitat, pròpia o aliena, o bé amb dues matèries específiques.

En un mateix curs, l’alumne pot cursar simultàniament dues matèries específiques de centre diferents, si l’oferta curricular del centre ho permet.

A l’institut Thalassa s’oferta la modalitat de ciències i tecnologia i la modalitat d’humanitats i ciències socials.

El nombre d’hores setmanals de les diferents matèries en cadascun dels dos cursos del batxillerat (2018-2019) és la que es mostra en el document següent:

Matèries 1r 2n
Llengua catalana i literatura I i II 2 2
Llengua castellana i literatura I i II 2 2
Llengua estrangera I i II 3 3
Educació Física 2
Filosofia 2
Ciències per al món contemporani

(cultura científica)

Història de la filosofia 3
Història 3
Tutoria 1 1
Treball de recerca (sense assignació horària)
Matèria comuna d’opció I i II 4 4
Matèria de modalitat 4 4
Modalitat o específiques 4 o 2+2 4 o 2+2
Total 30h 30h

Les matèries comunes d’opció de cada modalitat per a primer curs i segon de
batxillerat són:
  • Modalitat Ciències i tecnologia: Matemàtiques I i II
  • Modalitat Humanitats: Llatí I i II
  • Modalitat Ciències Socials: Matemàtiques aplicades CS I i II.

En aquest document teniu l’oferta de matèries de modalitat o específiques ofertades pel curs 2022-23:

Itinerari promocio_2023_25.docx (2) (3) (1) (1)

inici