Ruscultura

UNA BARREJA D’ART I CIÈNCIA

Aquest taller-activitat surt amb la idea de fusionar l’art (pintura, escultura, música, literatura..) amb la ciència (matemàtiques, experimentals, tecnologia, educació física…) amb la intenció d’expressar com a conjunt totes les matèries que s’imparteixen al centre i posar en evidència la interconnexió de tots els coneixements impartits pels diferents departaments, per tal de que els alumnes reconeguin la importància dels diferents aprenentatges aplicats a un concepte concret, en aquest cas al món de les abelles.

Hem triat aquest tema degut a la versatilitat inherent. Ens permetrà enfocar totes les matèries en l’aprenentatge del que la natura aporta a l’ésser humà mitjançant les abelles.

L’estudi geomètric, el de materials, el de productes, l’onomatopeic, la dansa … són alguns exemples del que podem extreure amb aquesta activitat. Més endavant estendrem els conceptes a estudiar a cada matèria.

Tot això entenent la importància del treball per projectes que poc a poc hem d’anar incorporant a la nostra manera de fer i entendre l’ensenyament i la importància de poder engrescar l’alumnat en aquests projectes més participatius i manipuladors, fent una distribució de la feina i al mateix temps possibilitant la comunicació entre els diferents grups potenciant la transmissió de coneixements i les relacions socials, creant un espai de treball cooperatiu i de coneixement.

Hem plantejat l’activitat per a 1r d’ESO.

Exposarem primer la idea, el lloc, el temps i la manera de treballar, a més dels materials necessaris. Sempre tenint en compte que és un esbós i que serà precís la participació dels diferents departaments per acabar de concretar els punts. Cal dir que aquest document és un document de treball i no pas un document tancat.