Qui sóc i què faig

PROJECTE ‘Qui sóc i què faig’

Aquest curs 23/24, els grups de 2n d’ESO, estan realitzant l’assignatura nova de Projectes sota el nom de ‘Qui sóc i què faig’.

És un projecte transversal de 2n d’ESO, on es treballen conjuntament l’àmbit de llengües ( català i anglès) amb l’àmbit social ( ciències socials, filo i cultura i valors). A més a més, se li dona un pes molt important a les competències transversals del nou currículum.

És un projecte que neix de les necessitats de centre per abordar problemes que veiem reflectits en el nostre alumnat. Consta de 3 parts diferenciats:

En busca de les Arrels

Aquest apartat està interrelacionant amb els avis i àvies del Casal de la Gent Gran de Montgat.

És un projecte innovador, el qual té un impacte social a l’entorn on viu el nostre alumnat, i ens permet treballar i ser conscients d’un problema socialment rellevant com és el de l’envelliment de la població. A més, és una oportunitat que oferim als joves d’afavorir vincles entre generacions tot oferint a la gent gran una sèrie d’activitats dirigides de diferent caire.

Aquí us deixem algunes fotos:

Fem tribu

Un viatge per discriminar el discurs de l’odi. L’objectiu és ajudar a l’alumnat en el seu procés maduratiu i donar eines per desenvolupar un pensament crític sobretot davant l’exposició de les xarxes socials i el fenomen mediàtic de les fake news.

Es tracta de conèixer que va suposar el feixisme per la nostra societat, parlar dels conceptes de moviments de masses a través dels símbols. Saber discernir el discurs de l’odi en els titulars de premsa. Descobrim els drets humans i aprofundim sobre el valor que tenen.

Deconstruir-nos per tornar a construir-nos

Aquest projecte implica una mirada interna que partirà d’una mirada cap a la realitat que ens envolta.

Vivim en una societat on se’ns diu com hem de ser, com hem de pensar, com ens hem de relacionar, què hem de sentir i com ens hem de relacionar amb els altres en funció del gènere, el conjunt de comportaments que s’associen al nostre sexe de naixement.

Aquestes directrius ens condicionen com som, però això no vol dir que ens obliguin a actuar d’una manera determinada. Simplement, cal que en comencem a ser conscients per poder decidir com volem ser i com volem viure i deixar espai per fer florir qui som.

Parlem del gènere, l’orientació sexual, aprofundim i reflexionem sobre les relacions de desigualtat que es generen actualment en la societat que vivim, sempre partint des del seu context més immediat. Fem una introducció a la sexualitat i els canvis que experimentem a aquesta etapa (l’adolescència), també reflexionem sobre les relacions sexo-efectives i per identificar accions insanes.