Olimpíada de Geologia de Catalunya

El divendres 3 de març de 2023 s’han celebrat les 14 nes Olimpíades de Geologia de Catalunya que es fa un cop a l’any per als estudiants de CTMA (Ciències de la Terra i del medi ambient).

En aquesta edició tots els participants han realitzat la prova de manera simultània en alguna de les seus de Barcelona (Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona i Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa), Lleida (Universitat de Lleida), Girona (Universitat de Girona) i Tarragona (Universitat Rovira i Virgili).

Enguany la suma d’alumnes inscrits ha estat de 390 estudiants, majoritàriament de 1r i 2n de Batxillerat procedents de 36 centres d’arreu del territori català.

Lleida 55 participants de 5 centres / Manresa 61 participants de 6 centres / UB 78 participants de 6 centres / Tarragona URV 48 participants 4 centres / UAB 57 participants de 7 centres /
Girona 91 participants de 8 centres

La prova té una part teòrica que consisteix en un qüestionari de coneixements generals de geologia i que es respon de forma individual. A continuació es realitza la part pràctica que consisteix en identificar mostres de fòssils, roques i minerals i completar informació de mapes,
blocs diagrama i talls geològics.

Enguany els dos primers de tota Catalunya han estat dos dels nostres alumnes del Thalassa: Yasmine Driouech i Abril Barreiros de 2n de batxillerat. A la seu de la UB de tots els estudiants també i a més el 3r i 4t també van ser alumnes del Thalassa: Eric Petit i Gabriel Arpe de 1r i 2n de batxillerat respectivament.

El proper 24, 25 i 26 de Març les dues primeres de Catalunya aniran a la Universitat de Jaén amb viatge, estancia i gaudiran de moltes activitats a més de competir a la fase nacional que si superen els hi permet anar a la fase Europea.