Fem Matemàtiques

Com cada anys des del 1999, el nostre institut ha participat al Fem Matemàtiques. El alumnes de primer i segon de l’ESO han realitzat els problemes de la primera fase dins del nostre centre. De tots ells un grup de quatre nois/es de 1r i un grup de quatre de segon van quedar seleccionats per passar a la segona fase.

El dissabte 6 d´abril al nostre Institut es va celebrar la segona fase del concurs segons el següent horari:

• 08:00- 09:00 Organització
  • 09:00- 09:30 Rebuda dels participants
  • 09:30- 11:00 Prova individual
  • 11:00- 11:30 Esmorzar (pagat per l´ajuntament de Tiana)
  • 11:30-13:30 Prova d´equips (Gimcana matemàtica)
  • 13:30- 14:00 Cloenda i entrega de premis a la Sala Pau Casals (Cedida per l´Ajuntament de Montgat)

En aquesta fase hi van participar un total de 293 alumnes repartits de la següent manera:

• 5è de Primària 47
  • 6è de Primària 52
  • 1r ESO 70
  • 2n ESO 78
  • 3r-4t ESO 33
  • Bat 13

Per fer aquestes proves individuals es van utilitzar 8 aules de l´institut.

Cal remarcar que els alumnes guanyadors de la prova individual de 6è de primària i de 1r i 2n de la ESO han quedat seleccionats per anar a la tercera fase del Fem Matemàtiques que es celebrarà al maig a Tarragona. Els guanyadors de 2n d´ESO de Tarragona aniran a l´Olimpíada Matemàtica que enguany es farà a Jaen a finals de juny.

La Gimcana matemàtica es va realitzar als voltants de l´institut i al parc del Tramvia.Els alumnes estaven dividits en grups de 5 o 6, i en acabar es van donar premis tant als guanyadors de les proves individuals com als de les proves d´equips.
Tots els participants i el 80 professors acompanyants van marxar amb una bossa de regals.