Digitalització dels nostres alumnes de l’ESO

El nostre centre, l’institut La Serreta,  tenia prevista una introducció gradual a l’entorn educatiu Gsuite, les circumstàncies creades per la pandèmia del COVID19 ens han obligat a accelerar aquest procés atenent a:

• La necessitat d’un suport informàtic que permeti mantenir l’activitat lectiva tant en la normalitat presencial com en el cas extrem de confinament
    • La greu crisi econòmica que ens obliga a plantejar una reducció de despeses per part de les famílies. Aquest curs no s’haurà de comprar llibres. Utilitzarem els llibres de l’institut i dossiers.

L’alternativa que plantegem és que amb la despesa d’un any, és a dir, aproximadament 250 €, podem adquirir un dispositu informàtic que ens pugui facilitar la tasca lectiva dels 4 cursos de l’ESO.

El dispositiu  més recomanable si ha de durar 4 anys en mans dels alumnes és el Chromebook.

El Chromebook és un dispositiu amb sistema operatiu propi pensat específicament per l’àmbit educatiu i ajustat per integrar-se al GSuite que hem desplegat en el domini del nostre centre. Té diversos avantatges:

• Manteniment automatitzat (actualitzacions automàtiques)
    • No necessita antivirus
    • No permet la instal·lació de programes aliens
    • Els programes a utilitzar són apps del navegador que es decideixen des del centre educatiu
    • Sempre emmagatzemen la informació al núvol (G Suite), no guarden res al disc dur

Els Chromebooks en el fons no són més que ordinadors (o tablets) normals amb un sistema operatiu tancat que centren tota la seva activitat en el núvol mitjançant el navegador Chrome. El fet de que no permetin la instal·lació d’altres programes, ni guardar dades, permet evitar la sobrecàrrega de les màquines tal com és habitual en altres dispositius (Android, Windows…) i allargar la seva vida útil facilitant estrictament la feina per la qual estan pensades: l’entorn educatiu.

Com a conseqüència  del calendari particular del mercat del Chromebook aquest curs no és possible organitzar una compra global d’un model específic. Aquest any tan sols podem fer recomanacions de compra o aprofitament d’equipaments ja adquirits.

Recomanacions

Entenem que la situació dels alumnes que comencen l’ESO ( 4 cursos per endavant) i els que ja l’acaben és diferent:

Alumnes de 3r i 4t d’ESO

La nostra recomanació és que centrin els seus esforços en aprofitar el dispositu que ja tinguin (portàtil Windows, tablet…) o en adquirir un dispositiu de baix cost (~250 €) sigui ordinador portàtil o una tablet. Per exemple:

Asus Laptop E203MA, pantalla de 11.6” per ~250 €
Tablet Samsung Android Octa-Core  32Gb / 3Gb per ~240 €
Tablet Samsung Galaxy Tab A (2019) 32 GB / 2Gb 10.1” per ~190 €

En cas que no localitzeu cap de les opcions citades mireu les > Recomanacions en cas de no ser possible localitzar un Chromebook

Alumnes de 1r i 2n d’ESO

Si disposen de dispositu  ja adquirit el poden utilitzar. I la nostra recomanació és que, si és possible, mirin d’adquirir un Chromebook, preferiblement en la forma d’ordinador portàtil.

En aquest moment (2020.07.31) una cerca de “Chromebooks” a la web d’uns grans magatzems  ens dóna moltes opcions que van des dels 253 € (Portàtil HP 14“) als 870 € !! (Lenovo Yoga…). No recomanem opcions tan cares. Si ens podem mantenir en la franja dels 250 € molt millor.

A continuació algunes opcions:

Chromebook LENOVO 11.6″ 180o AMD, 4Gb/32Gb, rugged, waterproof per ~190 €
Chromebook ASUS 11.6″ 180o INTEL N4000, 4Gb/32Gb, rugged, no tàctil per ~215 €
Chromebook ASUS 14” 180o INTEL N3350, 4Gb/32Gb, metalcase, no tàctil per ~250 €
Acer Chromebook 311 11.6″ Intel N4020, 4 Gb/32Gb , UMA
per ~270 €

En últim terme si no és possible trobar un Chromebook:

Recomanacions en cas de no ser possible localitzar un Chromebook

En format ORDINADOR PORTÀTIL:

• Procesador Intel Celeron N4000
    • 4 Gb de RAM
    • 32 Gb, 64 Gb o 128 Gb de “disc dur” (emmagatzematge permanent)
    • pantalla 11.6”
    • càmera VGA
    • wifi
    • sistema operatiu Windows, Linux…
    • navegador Chrome

En format de TABLET:

• Procesador Quad-Core o Octa-Core
    • 3 / 4 Gb de RAM
    • 32 Gb d’emmagatzematge permanent
    • pantalla de 9.7” / 10.1”
    • sistema operatiu Android
    • navegador Chrome

Us recomanem que amb aquesta informació bàsica acudiu directament a qualsevol botiga d’informàtica de la localitat o tenda d’electrodomèstics per tal que us puguin assessorar i, si és el cas, fer la vostra comanda.