Xerrades de llengua i literatura catalana

Aquest divendres els alumnes de batxillerat que cursen Llengua Catalana i Literatura han assistit a les conferències organitzades per la Universitat de Girona. La primera ha anat a càrrec de Cristina Cobos i tractava sobre un clàssic de la narrativa medieval, Tirant lo Blanc, de Joanot Martorell; una lectura obligatòria del currículum de 1r de batxillerat.

La xerrada adreçada als alumnes de 2n de batxillerat es titulava “Una llengua, moltes llengües. Les varietats del català”, una interessant ponència de Sergi Dalemus, amb una presentació molt esquemàtica i entenedora que incloïa fragments audiovisuals de diferents dialectes i registres,i que ha buscat la participació de l’alumnat a partir de la formulació de diverses qüestions.

Les dues xerrades s’han fet al gimnàs del centre i han estat transmeses en línia per als alumnes confinats, que les han pogut seguir des de casa.

Fotos: Gimnàs, conferències 1r i 2n de batxillerat

Properament, els alumnes de 2n de batx. assisitiran a la representació teatral de La plaça del diamant de Mercè Rodoreda, al Teatre de Blanes, per completar el treball i l’anàlisi d’una de les lectures obligatòries del curs.