L’alumnat gaudeix de la versió teatral de “La plaça del Diamant”

Els alumnes de 2n de batxillerat han assistit al Teatre de Blanes aquest migdia per veure l’adaptació teatral de la novel·la La plaça del Diamant, de Mercè Rodoreda. Es tracta d’una lectura prescriptiva de cara a les PAU que ara estan llegint i treballant.

La companyia de teatre Mea Culpa ha estat, per tercer any consecutiu, l’encarregada de donar forma a aquest clàssic de la literatura catalana de la postguerra. Tres actors, amb una dilatada trajectòria professional, han interpretat els principals personatges: la Natàlia i en Quimet; a més de la senyora Enriqueta -que ha interactuat amb el públic amb comentaris picants molt aplaudits-, l’Antoni i la jove Rita. Les projeccions audiovisuals també han estat clau a l’hora de seguir la representació teatral.

En aquesta versió, molt fidel a l’obra original, hi havia algunes llicències, com la inserció d’una actuació de Lady Godiva, de Mirall trencat, que ha acabat a la platea.

Finalment, l’activitat teatral, organitzada pel Departament de Llengua Catalana, s’ha clos amb un col·loqui on els estudiants han pogut formular interessants qüestions als tres actors de la companyia, que s’han mostrat encantats per l’excel·lent públic que avui els ha vist actuar.