Experiments i vídeos de la Fira de la Ciència

Els alumnes de 1 r i 2n de Batxillerat científic van realitzar diferents experiments per als alumnes d’ESO, AO, IFE, PFI i CEIP Ventijol. Hi havia 10 taules a cada Fira ( De pressió, Enredadox, Colorín colorado, Metalls, Juguem amb aigua..) amb diferents experiments de Química, Biologia i Física.

Dimecres 13 de novembre

Els nostres alumnes van poder comprovar l’energia que té una llaminadura, fabricar sabó instantani com ho feien antigament les nostres àvies, fer aparèixer el color d’unes flors ruixant-les amb KH7, descolorir una dissolució d’una bufada, transformar whisky amb aigua (l’any vinent intentarem fer-ho a l’inrevés), transformar un vi màgic en: aigua, llet, Coca-Cola, te amb llimona, aigua amb gas, batut de maduixa). També vam fabricar una barreja molt explosiva i aquest experiment sembla que va ser el que més va agradar als alumnes.

Altres experiments van ser fer foc amb aigua, desviar un raig d’aigua sense tocar-lo, fer desaparèixer una vareta de vidre, jugar amb el dimoniet de Descartes, amb la refracció de la llum observar com desapareixien unes monedes…