Visita al Parc Ambiental de La Selva

L’alumnat de tercer d’ESO ha visitat el Parc Ambiental de la Selva. La visita l’han fet treballadors de NORA.

El parc rep totes les restes orgàniques de la comarca les quals són transformades en adob; cada any en produeixen 4000 kilograms. Cal destacar que qualsevol persona pot recollir-ho sense cost i usar-lo pel seu hort.

Hem pogut veure tots els processos per transformar la resta orgànica en adob de qualitat. Una de les problemàtiques més importants és que en el rebuig orgànic sovint hi apareixen materials de tota mena, principalment plàstic i això alenteix el procés.

També ens van comentar moltes dades interessants: com per exemple que actualment a la Selva únicament es reciclen el 46,7 % dels residus, però a Sant Hilari, el percentatge és força més elevat gràcies al porta a porta.

Cal destacar que la sortida estava finançada pel consell comarcal de la Selva.