INS

En els seus inicis, el nostre institut només feia un cicle formatiu de grau mig d’administratiu i era una secció de l’institut Serrallarga de Blanes. L’any 1996 vam començar a fer 3r d’ESO com a centre pioner. Els alumnes feien fins a 8è a l’escola i després passaven a fer els dos cursos restants d’ESO. Tot això es feia dins l’edifici de l’escola de primària Guilleries. Aquest mateix any es va començar a fer el grau superior d’administratiu que, com que no hi havia prou espai a l’escola, s’impartia a la casa de cultura.

El curs 1997-1998 ens vam traslladar als mòduls prefabricats i  es va començar a oferir 1r de Batxillerat, al mateix temps que es feia ESO i els dos cursos de grau superior d’administratiu.

El curs 1998-1999 es va fer l’últim any de 5è de FP i es van oferir tots els cursos d’ESO i els de Batxillerat.

El curs 1999-2000 ja vam deixar de ser secció de l’institut de Blanes per ser institut propi: l’institut Sant Hilari Sacalm.

L’any 2004, l’Institut Anton Busquets i Punset va estrenar edifici i nom.

El curs 2012-2013 es va canviar el marc horari de l’institut amb la conformitat de professors, pares i alumnes. Les classes comencen a les 8:20 i acaben a les 15:00 i es fan en franges de dues hores amb un descans de 20 minuts a cada franja.

Aquest horari ha suposat molts avantatges pedagògics: reducció de l’absentisme de tarda, millora del rendiment acadèmic, disminució de conflictivitat en horari escolar i millora de la qualitat de vida dels nostres escolars (més disponibilitat de temps per les activitats extraescolars i per fer els deures).

Quant a oferta educativa, actualment l’Institut Anton Busquets i Punset ofereix ESO i batxillerat en horari diürn. Concretament, ara tenim dues línies a ESO i una de batxillerat, que ofereix tant la branca científico-tecnològica com la humanístico-social.