Una aventura inoblidable!

El passat 24 d’abril els alumnes de primer de batxillerat vam emprendre una gran aventura, que constaria en caminar 90 km, repartits en 4 etapes, des de Roncesvalles fins a Estella. Una aventura anomenada Camino de Santiago, que ens aportaria vivències i aprenentatges infinits.

Vam marxar il·lusionats un dilluns a les 8.00 h per anar a Roncesvalles on començaríem el Camino de Santiago. El camí en bus se’ns va fer etern, però amb la companyia de la classe i amb els jocs que ens vam inventar de seguida vam ser allà. Ens va sobtar que ens fessin deixar les sabates en una habitació que feia olor de roquefort i descalços sobre un terra pedregós vam anar a l’habitació.

L’endemà, uns a les 6.00 h i els altres a les 7.00 h ja estàvem de peus a terra. Després d’esmorzar vam començar la ruta cap a Zubiri. Vam patir de peus el que no està escrit, el terreny estava enfangat i això va provocar alguna caiguda, però al cap de molt esforç vàrem arribar al nostre destí. Recordem de Zubiri una tempúria regular, molts núvols i no gaire sol, encara que vam patir calor. Alguns companys expressen que els llits de l’alberg eren els millors, i la majoria varem dormir molt bé!

El dia següent vam aixecar-nos amb molta mandra però, quin remei, vam encaminar-nos cap a Pamplona. Els 25 km es van fer molt feixucs, però la ciutat que ens esperava va fer que valguessin la pena. L’endemà varem celebrar l’aniversari de la Joana a l’hora d’esmorzar i cap a Puente de la Reina vam anar.

El camí es va fer dur, però després de llargues parades prenent el sol com sargantanes vam arribar a “Puente de la Reina”. Era tard, i després d’emplenar la panxa amb un bon dinar, crec que tots vam gaudir del “chill-out” del nou allotjament. Uns estaven investigant aquell poble, els altres es trobaven mig dormint, prenent el sol en unes tumbones i fent veure que estaven desperts mirant tik-toks i penjant fotos. Però sincerament, crec que la gran majoria, almenys de nois, estaven vermells com gambes, posant-se “aftersun” per tot arreu. Va ser un dia pesat, però el “chill-out” va compensar.

L’etapa de Puente de la Reina a Estella va ser entretinguda perquè vam travessar diversos pobles encara que toqués molt el sol. Quan vam arribar, alguns vam seguir fins a la Font d’Irache on vam prendre un xarrup de vi negre, molt bo segons en Pau. Seguidament, vam fer un bon menú on tothom va gaudir d’un dinar deliciós. Malauradament, vam haver de pujar al bus per retornar amb les nostres famílies.

Recomanem a tothom viure aquesta experiència per poder fer pinya amb els companys i conèixer els professors com a persones.

Alumnes de primer de batxillerat

Fotos de l’activitat: camino