Projectes “medievals” a 2n d’ESO

Al llarg d’aquest trimestre els i les alumnes de segon d’ESO a la matèria de socials durant les hores de codocència hem dut a terme dos projectes relacionats amb el món medieval, el qual estudiem aquest curs.

El primer feia referència a un dels edificis més representatiu d’aquest període: El castell. Els i les alumnes en aquest primer treball van haver d’investigar sobre la seva formació, estructura, utilitat i crear un castell qüestionant-se al final si aquests edificis medievals complien els tres grans principis de vitruvi: Firmitas, venustras, utilitas.

El segon projecte, ambiciós tanmateix, va ser posar-se a la pell d’un picapedrer constructor d’arcs de mig punt d’una església medieval i fer-lo en petit format. Aquest va començar amb una visita a l’església del poble, seguidament l’elaboració de la cintra al taller de tecnologia i per acabar la construcció de les dovelles i la clau elements necessaris per a la seva construcció. El resultat final va ser sorprenent.
Us aconsellem que seguiu la web on als següents dies publicarem el procés de creació explicada en primera persona pels seus creadors i creadores.