Visita al Palau Güell

El dimecres, 7 de desembre, l’alumnat de batxillerat va visitar el Palau Güell de Barcelona

El Palau Güell és un edifici dissenyat per l’arquitecte Antoni Gaudí, el màxim representant del modernisme català, entre el 1885 i 1900.

El palau està situat al carrer Nou de la Rambla, núm. 5, de Barcelona, al barri del Raval. Va ser encarregat per Eusebi Güell, un ric industrial barcelonès que sentia una gran admiració per l’arquitecte a qui va fer de mecenes finançant algunes de les seves obres més conegudes.

L’alumnat de Batxillerat va descobrir els racons d’aquesta obra mestra de l’arquitectura i peça clau per conèixer la història de la ciutat de Barcelona.

L’edifici s’estructura en diverses plantes funcionalment diferenciades, amb una entrada de dimensions impressionants i una distribució de les estances al voltant d’una xemeneia cònica que, com a nucli central, enllaça i ventila els pisos superiors.

A la teulada hi ha vint xemeneies, que lluny de ser tractades com a elements molestos, Gaudí els hi conferí un caràcter decoratiu. Amb això, inicià una forma de dissenyar les xemeneies que aniria desenvolupant a les seves obres següents, fins a arribar a assolir resultats espectaculars a la Casa Milà.