Vetllades d’animació

El passat 15 de maig, la classe de 2n d’Animació Sociocultural i Turística va rebre la visita d’uns éssers molt especials. Es tractava d’en Zafta i els 4 elements de la natura: aigua, foc, terra i aire.

La seva aparició va sorprendre les assistents durant la xerrada que s’estava duent a terme al mòdul d’Animació Turística per part de l’encarregada del càmping “El Carlitos”.

Al principi, només va aparèixer en Zafta, per convidar-les a un viatge espiritual al mateix càmping perquè l’alumnat d’aquest cicle pogués conèixer els 4 elements.

Aquest vell savi, va irrompre a l’aula explicant la seva història: el seu vincle amb el món del cosmos i la naturalesa. Al llarg de la seva presentació, va invocar durant un breu temps els elements, per explicar-nos quines activitats les esperaven si decidien acompanyar-les en aquest viatge.

L’alumnat de 2n de TASOCT, va decidir embarcar-se a l’aventura i van marxar el dijous 23 i divendres 24 per conèixer aquestes simpàtiques criatures i amb aquest objectiu, van anar totes al càmping “El Carlitos”. Al poc d’arribar a l’establiment, a primera hora de la tarda, es van trobar al savi, acompanyat per l’equip d’animació del càmping, per fer la rebuda i poder presentar-se i conèixer al grup mitjançant activitats que van permetre que totes estiguessin preparades per invocar als elements.

Al vespre, després de sopar, el grup es va tornar a reunir amb en Zafta, per trobar els fragments de cada element, per realitzar el ritual d’invocació dels elements i poder interactuar amb ells, però com que aquests fragments estaven molt ben amagats, al final de la nit els elements només van poder fer acte de presència al finalitzar l’activitat i les van citar a l’endemà següent per poder conèixer millor la gent de TASOCT.

Al matí del segon dia, en Zafta les va convocar al costat de les seves habitacions i va portar el grup per conèixer els diferents elements, de forma individual. La primera en aparèixer va ser l’Aigua, que les va acompanyar amb la pluja. Tot seguit, es va presentar l’Aire, que viu amb el cap als núvols. El següent va ser el Foc, que les va ajudar a despertar els seus caps i va posar a prova el seu enginy. Per finalitzar, quan va aparèixer la Terra, va voler fer una activitat per mostrar la seva creativitat, mitjançant la mímica, tot i que al final, va demanar al grup que crides a la resta dels elements, ja que les trobava a faltar i volia reconciliar-se amb elles.

Amb l’ajuda de l’aula de 2n de TASOCT, els elements es van reconciliar i van marxar amb en Zafta, el seu guía, cap al món del cosmos. Però, abans d’acomiadar-se, van decidir agrair l’ajuda rebuda, finalitzant les samarretes que s’havien començat a realitzar la tarda anterior.

Així, amb la gratitud dels elements i del vell Zafta, la classe de 2n de TASOCT, va finalitzar una escapada màgica i de cohesió, i va tornar cap a Sabadell més unida que mai.