Sant Jordi coronat

La diada de Sant Jordi és una de les celebracions més boniques que tenim. Els carrers s’omplen de gent, d’alegria, llibres i roses. Veure com floreix la cultura, almenys per un dia, es de vé encoratjador i emocionant.

A l’institut, aquest dia tan especial, se celebren diferents tallers. El lliurament de premis i la lectura de poemes té lloc a la sala d’actes del centre cívic.

Enguany tot serà diferent. Els passadissos, les aules i el pati de l’institut estaran buits, plorant en silenci l’absència d’alumnes, professors, conserges i administratives.

Els experts científics comenten que ja res serà igual, que aquesta pandèmia canviarà la manera de relacionar-nos i d’actuar. En realitat, ningú sap què passarà, però sí que podem asegurar que l’any que ve les roses tornaran a brillar, els carrer s’ompliran de persones buscant llibres i l’institut celebrarà que els alumnes han tornat, que l’alegria, la il·lusió i l’esperança tornen a vessar-se pels passadissos i les aules.

Per preservar l’esperit de Sant Jordi, que res ni ningú ens podrà prendre, hem volgut continuar amb la tradició de la lectura de poemes en les quatre llengües que s’estudien al’institut, registrant-los en vídeo per a penjar-los a la nostra pàgina web.

Desitgem que tingueu una feliç diada de Sant Jordi i que la passeu amb la millor companyia que podeu tenir, a més de les vostres famílies: un bon llibre.

Àmbit lingüístic

Llengua catalana:

Souadou Sylla (3r C)

“Aigües de la primavera”, de Josep Carner

Llengua castellana:

Nahid Aidoun (1r B)

“No rechaces los sueños por ser sueños”, de Pedro Salinas.

Anglès:

Arnau Miñana (1r batxillerat)

“Hope the thing with feathers”, de Emily Dickinson

Francès: