Primera trobada literària

El passat 20 de novembre, alguns alumnes de 1r de batxillerat van participar en la primera trobada literària del Ribot, amb berenar inclòs, organitzada pels professors de Filosofia i Literatura castellana, l’Antonio Caballero i la Sandra España. El tema de la tertúlia girava entorn a la revolució intel·lectual del Renaixement i el concepte de “l’uomo universale”.

Durant la sessió, van poder veure com al Renaixement es passa d’un model geocèntric a un model heliocèntric; i del teocentrisme de l’Edat Mitjana a un antropocentrisme en el qual l’ésser humà determina el seu propi destí i explora les seves capacitats cultivant la passió pel descobriment, l’expressió artística, l’experimentació i el coneixement. L’artista esdevé, en aquest context, “no un simple artesà, sinó un intel·lectual preparat en totes les disciplines i en tots els terrenys”, segons l’humanista León Battista Alberti.

Els estudiants es van apropar a aquesta nova visió gaudint de la vida i l’obra de dos genis: Leonardo da Vinci i Miquel Àngel. Aquests autèntics homes universals van ajudar a construir una època de la qual som hereus i són encara una font d’inspiració en molts sentits, tant a nivell personal, com acadèmic i artístic.

Els alumnes van gaudir molt d’aquesta experiència i esperen que es torni a organitzar una nova trobada properament.