Exposició sobre els Drets dels infants

El 20 de novembre es va celebrar el “Dia Universal dels Drets dels Infants”. L’alumnat de 1r d’ESO  ha reflexionat sobre aquests drets des de la matèria de Cultura i valors ètics. A més, els nois i noies de 1r d’ESO C han volgut compartir les seves reflexions i commemorar la data amb una petita exposició que trobareu al passadís del vestíbul del centre.

El dia 20 de novembre és una data és doblement significativa. El 20 de novembre de 1959, les Nacions Unides van aprovar una Declaració dels drets de l’infant que incloïa 10 principis contemplats en la Declaració Universal de Drets Humans, però no era suficient per a poder protegir els de la infància perquè legalment no tenia caràcter obligatori. No va ser fins el 20 de novembre de 1989 que es va adoptar adoptar la Convenció dels drets de l’infant a l’Assemblea General de les Nacions Unides, el compliment de la qual és obligatòria

La Declaració dels drets dels infants és un text que intenta que els nens i les nenes estiguin sempre acompanyats de la gent que els estima, que puguin aprendre a compartir i que hi hagi persones que sempre pensin en ells. Explica que els infants teniu uns drets que les persones grans, les lleis i les institucions hem de garantir que s’acompleixin. Però la Convenció d’aquests Drets de la Infància, que va ser acceptada per tots els països, es vulnera contínuament. Per això, per no oblidar que els infants tenen drets i que cal recordar-los i respectar-los, l’alumnat de 1r d’ESO ha volgut compartir-los amb la resta de membres de la comunitat educativa.