Formació per a la mediació

La mediació com a eina imprescindible per resoldre conflictes a l’institut, per la via del diàleg, és un recurs dinàmic que necessita la formació periòdica de nous mediadors. La Minerva, tècnica d’integració social i responsable de la mediació en el centre, juntament amb l’Andrea, alumna de cicles que està fent les pràctiques al nostre institut, la Jarlenys i la Nerea, alumnes de 4t d’ESO, han iniciat un procés de renovació dels mediadors i mediadores.

A través de sessions de presentació i d’activitats dinàmiques en les quals s’hi treballen habilitats socials, de comunicació, escolta activa, escolta empàtica, resolució de conflictes…, es pretén que l’alumnat aprengui quina és la tasca del mediador i què significa ser-ho. Es potencia la capacitat crítica i l’actitud dialogant, essencials per conviure.

La Jarlenis Salcedo ens ho va explicar: “En els tallers de mediació, el que estem fent és, mitjançant diferents activitats, ajudar les persones que no tenen cap relació amb la mediació que entenguin en què consisteix. Els expliquem quin és el paper d’un mediador a l’hora de fer una mediació. També els animem a sol·licitar una mediació si en algun moment tenen un conflicte amb algú, i els diem les formes que tenen per contactar amb l’equip de mediadors del centre; la més fàcil és contactant amb nosaltres amb el gmail: mediacio@ribotiserra.cat. L’objectiu final dels tallers es captar nous alumnes mediadors per tal que formin part de l’equip de mediadors de l’institut.”

La Nerea Meca ens va dir quina era l’activiat que s’està fent aquests dies i quin n’és l’objectiu pedagògic. L’activitat us la podem avançar aquí: aconseguir entrar en un cercle tancat format pels cosos del companys. Penseu que és fàcil aconseguir-ho? Hi ha alguna estratègia que pugui funcionar? L’objectiu l’haureu de descobrir vosaltres… Si trobeu la Nerea o qualsevol dels mediadors i mediadores del centre els ho podeu demanar…