8 de març. El poder de les dones

Des de l’equip de millora del centre, s’ha encarregat a l’alumnat de 4t d’ESO el disseny i la implementació d’una intervenció artística que promogui la reflexió sobre la discriminació a les dones i contribueixi a empoderar-les.

Després d’un procés de pluja d’idees i d’investigació, s’ha definit el projecte definitiu. S’ha portat a terme una exposició a l’entrada de l’institut realitzada a partir de quatre fotografies pintades amb pintura acrílica, en les quals la imatge de la dona és la protagonista.

Per fer la selecció, s’ha tingut en compte que les dones triades siguin d’arreu del món i les seves tasques siguin importants en diferents àmbits.

Les dones que s’han escollit són:

• Alexia Putellas, una futbolista catalana.
  • Angela Davis, una filòsofa, política, activista afrodescendent i professora.
  • Judith Butler, una filòsofa jueva nord-americana, que ha fet importants aportacions en el camp del feminisme.
  • Samah Jabr, una psiquiatra, psicoterapeuta i escriptora palestina de Jerusalem.

Ha sigut un procés molt interessant, en el qual alumnat i professorat han gaudit al màxim, amb l’aprenentatge de nous conceptes i l’experimentació amb l’art.