Des d’Ucraïna

Els alumnes de 4t d’ESO B van rebre, el passat divendres 29 d’abril, la visita de la Nastya i l’Alla Yarmolenko, dues germanes que han arribat com a refugiades a Catalunya des d’Ukraína les últimes setmanes.

La Nastya, de 15 anys, en un castellà correctíssim, va explicar als nostres alumnes com han viscut els inicis del conflicte ella i la seva família. Va començar explicant com era el seu poble, com van viure els primers dies d’invasió, com es van haver d’amagar tots a un búnker i com van seguir el desenvolupament del conflicte. Després va explicar el relat del seu llarg viatge per sortir d’Ukraína i el seu pas per Polònia.

Més tard, els alumnes del Ribot van tenir l’oportunitat de fer preguntes a la Nastya i a l’Alla. Es van interessar per com rebien els ukraïnesos les notícies sobre la guerra, les fakes news que arriben dels mitjans russos i la seva vida com a refugiades a Catalunya. Finalment, alguns estudiants les van felicitar per la seva valentia i van agrair el seu valuós testimoni. Fins i tot, la Maryam Tskhvitaria (4t B) va tancar les intervencions dels alumnes amb un clam de “No a la guerra!” en rus.

De ben segur que els nostres alumnes i els tres professors que els van acompanyar (Antonio Caballero, Consol Garcia i Sandra España) tindran un gran record d’aquesta sessió.