Apropa’t a l’FP 2020

Els dies 26, 27, 28 i 29 de febrer, a Fira Sabadell, s’ha celebrat una nova edició de la Fira de la formació professional. Aquesta important cita de l’àmbit educatiu i ocupacional està plenament consolidada i amb la voluntat de continuar creixent com a esdeveniment de referència en l’àmbit de l’FP.

Una vegada més, el certamen ha inclòs xerrades per sectors professionals que agrupen més d’una vintena de famílies professionals de l’entorn de 80 cicles formatius associats al nostre territori; tallers i conferències d’interès general i un espai d’exposició amb projectes i activitats interactives proposades pels centres de formació i les empreses.

En aquesta edició s’ha posat el focus en dos grans reptes:

• L’orientació al llarg de la vida a través de punts d’orientació personalitzada municipals i  l’espai expositiu TRANSITAR, orientar-se en un mon canviant, de la Diputació de Barcelona.
  • La formació professional dual a l’empresa al voltant de la campanya 174 graus de futur, promoguda pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Com cada any, des de l’institut Ribot i Serra vam participar-hi amb un espai dedicat a les nostres dues famílies professionals. D’una banda la família de Serveis a la Comunitat i, d’altra banda, la família d’Imatge Personal. Una part de l’alumnat va participar-hi de manera activa desenvolupant diverses activitats pràctiques.

Les persones assistents a la fira van poder gaudir de serveis de manicura, maquillatge i recollits, entre altres activitats, que van generar cues davant l’estand i satisfacció en les persones ateses.

A part de les activitats pràctiques, també vam participar a les xerrades informatives sobre l’oferta formativa del Ribot i Serra.

L’alumnat d’Animació Sociocultural i Turística i d’Integració Social del nostre institut també va estar present en un estand de la Fira. Allà van explicar la seva experiència en els campaments saharauis en els que van participar a final de l’any passat.

Volem agrair la participació de totes les persones que han fet possible que la presència del nostre Institut fos un èxit i poguéssim ensenyar part de la nostra activitat diària.