2n Estètica i bellesa: Inici del Projecte Dona africana

El dimarts passat l’alumnat de 2n d’Estètica i bellesa va rebre la segona xerrada del projecte Joves i Cooperació. Aquesta sessió va ser conduïda per la Fundació Guné. Ia Bombo, una dona senegalesa que viu a Barcelona, ens va explicar el projecte que tenen al Senegal d’empoderament de la dona.

Durant la tarda l’alumnat va poder intercanviar opinions i conèixer una altra realitat:
  • La figura de la dona africana, fent èmfasi en el fet que Àfrica no és un país, sinó un conjunt de països amb identitat pròpia. Per tant, es va emmarcar la dona senegalesa com a dona africana amb identitat pròpia.
  • La concepció de la bellesa africana i com la dona interpreta la bellesa.
  • Els cànons de bellesa i els canvis que han patit les dones derivats de la globalització i la influència del món occidental (protecció del sol, cabells, pentinats, etc).
  • Cosmètics decoratius i d’higiene facial que fan servir les dones al Senegal, i la dificultat amb la qual es troben a l’hora d’adquirir-los a occident degut a la poca inclusió de les marques que, en la majoria de casos, no tenen en compte les persones de raça negra.

Amb tota aquesta informació, l’alumnat de 2n d’Estètica i bellesa treballarà en grups per intentar donar visibilitat a aquest sector de la població, aportar o proposar petits canvis o gran idees des de la seva futura professió.

Continuarem informant!!