25 N

25N: Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones

El 25 de novembre és el Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones. Va ser declarat dia internacional el juliol de 1981, en el context del primer «Encuentro Feminista de Latinoamérica y del Caribe», celebrat a Bogotà (Colòmbia). En aquesta trobada les dones van denunciar la violència de gènere en l’àmbit domèstic i la violació i l’assetjament sexual en l’àmbit dels governs, incloent-hi la tortura i els abusos que patien moltes presoneres polítiques.

Es va escollir aquest dia per commemorar el violent assassinat de les germanes Minerva, Patria i Maria Teresa Mirabal, tres activistes polítiques, el 25 de novembre de 1960, mentre anaven a Puerto Plata a visitar els seus marits empresonats, a mans de la policia secreta del dictador Rafael Trujillo a la República Dominicana. El 1999, l’ONU va donar caràcter oficial a aquesta data.

El 23 i 24 de novembre l’alumnat del nostre centre va commemorar el Dia Internacional per l’eliminació de la violència envers les dones. Durant dos dies es van fer tallers i activitats diverses per denunciar la violència envers les dones.

L’alumnat d’Integració Social i Animació Sociocultural i Turística es va encarregar de planificar, dissenyar i implementar les activitats. Van conscienciar de manera participativa sobre la problemàtica de la violència masclista a la resta de l’alumnat de Cicles. L’esdeveniment no és una acció aïllada, sinó que s’enmarca dins d’una companya internacional. Podreu trobar més informació d’aquest dia als següents hashtags i webs: #obrimelsulls25N #usvolemvives

Àlbum de fotos de metall