Les científiques del Reguissol

El Concurs Científic 2018-19 ja té guanyadores: són la Laia González, la Gina Clanchet i l’Alba Molina de 1r d’ ESO. El concurs, que aquest any celebra la seva segona edició, té com objectius principals fomentar l’interès per la ciència i les habilitats comunicatives dels alumnes utilitzant les eines que ens proporcionen les TIC.

L’experiment guanyador, Com ficar un ou dur dins d’un matràs?, permet demostrar de manera senzilla l’existència de la pressió atmosfèrica.

En l’experiment s’observa com un ou dur entra, sorprenentment, dins d’un matràs després de cremar-hi una mica de paper en el seu interior. Això és degut a que quan finalitza la combustió del paper per falta d’oxigen es produeix una disminució de la temperatura interna del recipient, reduint-se, conseqüentment, la pressió de l’aire de l’interior. Aquest fet  provoca que la pressió externa, al ser més elevada que la que hi ha dins el matràs, empenyi l’ou cap dins.

Us animeu a investigar com el podríeu treure sense trencar-lo?