El cicle urbà de l’aigua

Els alumnes de l’Aula Taller de 3r, durant el mes de maig, han fet algunes visites per estudiar i veure in situ el cicle de l’aigua urbà, dins de les activitats de Biologia i Tecnologia. Primer varen anar a Montcada i Reixach, on van veure el Rec Comtal, antic rec que des de l’Edat Mitjana portava l’aigua a la ciutat de Barcelona des del riu Ripoll, afluent del Besos, i que a mitjans del segle XX va entrar en desús. Des de llavors Barcelona es subministra amb les aigües del Ter i el Llobregat. Per això vàrem fer una segona visita a la depuradora de Dosrius, on varem veure com l’aigua, que recorre 56 kilòmetres sota terra des del Pasteral, és depurada i desada en un immens tanque per abastar d’aigua tota la ciutat. En aquesta visita també varen venir els alumnes de 4t del Projecte Palau. Per últim vàrem visitar un tram de clavegueram de Barcelona, pel que tota aquesta aigua, un cop utilitzada i convertida en aigua residual, és abocada i arriben a la depuradora que tornarà l’aigua al mar, ja netejada, on iniciarà de nou el cicle de l’aigua.

Ells van aprendre in situ que l’aigua és un bé escàs i que mantenir-la neta és un gran repte per la Humanitat.