“Té, pren-te això, que a mi m’ha anat molt bé”

L’automedicació és una pràctica habitual que pot comportar riscos importants per a la salut. Entre els fàrmacs més comuns que es prenen sense prescripció facultativa  es troben  el paracetamol i l’ibuprofè,  però no són els únics. Sovint, els medicaments que es poden comprar sense recepta mèdica ens fa pensar que són segurs, però cal saber que si ens excedim amb les dosis o els prenem durant períodes llargs de temps, podem tenir problemes de salut importants.

Aquesta setmana, l’alumnat de 1r de batxillerat ha treballat els medicaments a la matèria de Ciències per al Món Contemporani. Hem vist que hi ha molts tipus de medicaments i que el document que els acompanya a l’interior de l’envàs, el prospecte, conté informació molt important sobre el fàrmac, que cal llegir molt bé abans de prendre res.

L’educació per a la salut des de les escoles és una peça fonamental si volem adults responsables, capaços de canviar conductes i hàbits perjudicials per altres de saludables.