Poesia al parc

Abans d’acabar el curs 14/15, els alumnes de 4t A van acostar-se al parc del Reguissol per recitar poemes de La fàbrica (1972) de Miquel Martí i Pol. A continuació compteu amb el text que va escriure l’alumna Clara Govindarajan per acompanyar les instantànies de l’experiència.

«Va ser a partir d’aquesta lectura [“Com que ara ve el bon temps” de La fàbrica, de Miquel Martí i Pol] que va sorgir la idea d’anar a l’Arborètum per fer un pícnic i gaudir d’una estona a l’aire lliure. Cadascú s’havia memoritzat o preparat un poema de Miquel Martí i Pol, i un cop vam ser a l’arborètum ens vam posar a llegir i recitar la seva poesia. Tot eren somriures. Les paraules recitades que anàvem pronunciant es barrejaven amb el cant dels ocells del parc del Reguissol, que creaven un acompanyament musical perfecte. Va ser un bonic homenatge a aquest poeta que fa ja uns anys que va marxar, però que ens va deixar els seus versos com a crit de revolta. Aquesta sortida ens va servir per recordar que ara som nosaltres els afortunats que gaudim d’aquesta herència, i les seves estrofes plenes de força seran l’arma que, com ell mateix va dir en un dels seus poemes, només es tornaran una llança si les empunyem amb esperit de lluita.»

lletrA, la literatura catalana a Internet: Miquel Martí i Pol