La mitosi: un tema recurrent que no sempre s’entén.

Els processos de divisió cel·lular sovint són difícils d’interpretar i de comprendre per l’alumnat.

Una de les estratègies més utilitzades és l’observació de les cèl·lules meristemàtiques de les arrels de la ceba.

L’experiència  presenta algunes dificultats, ja que la majoria de cebes del mercat estan sotmeses a tractaments amb antimitòtics i no desenvolupen arrels per més que les deixis en aigua.

Finalment, els alumnes de 4t d’ESO han aconseguit realitzar l’experiència i encara que no és fàcil trobar alguna de les fases de la mitosi, s’han pogut localitzar algunes cèl.lules, com aquesta de la imatge que mostra els cromosomes en l’anafase.