Mataró, romana i modernista

Sortida de 4t d’ESO a Mataró

El passat dia 30 d’octubre, els alumnes de 4t van anar a la vila de Mataró per a fer un treball sobre la seva història. Es van dividir en dos grups: uns feien la ruta modernista de Josep Puig i Cadafalch (amb la visita de la sala de plens de l’Ajuntament i la Casa Coll i Regàs, a  més del mercat del Rengle –del qual podeu veure’n un dibuix de la nostra companya Àngels Prat-i altres indrets interessants) i els altres feien la visita al museu Iluro, prop de l’ajuntament, per treballar específicament la part de la història romana. L’objectiu que es va plantejar el Departament de Català era elaborar un vídeo sobre la història de Mataró, entre quatre alumnes (un de cadascun dels 4ts), per la qual cosa, durant la segona part de la sortida s’havia de visitar una altra sèrie d’edificis històrics, com la basílica barroca de Santa Maria, la muralla dels genovesos renaixentista, el museu tèxtil del s. XIX de Can Marfà, etc. i en cadascuna d’aquestes activitats s’havia de gravar una petita presentació, que s’havia preparat prèviament, igual que es va treballar per endavant l’arquitectura modernista i la figura de Puig i  Cadafalch i la part romana del recorregut. Totes aquestes activitats foren un èxit i restem pendents de la rebuda dels vídeos, que no dubtem que seran molt interessants.

MATARO3 MATARÓ 1 MATARÓ 2