Journal de voyage 3r ESO

Jour 1: Mardi 11 avril

L’alumnat de 3r d’ESO de l’optativa de francès ja està a París gaudint de l’intercanvi amb el Lycée Évariste Galois (Sartrouville). Després de la fantàstica acollida dels correspondants, han anat descobrint la vida en un institut francès, sorpresos amb totes les diferències que existeixen entre els dos països veïns.

Jour 2: Mercredi 12 avril

També hem iniciat la ruta turística per París amb la visita de l’Arc de Triomphe i hem gaudit d’unes vistes precioses des de la terrassa del monument, després d’haver pujat els 240 esglaons! A la tarda, temps en família i amb els correspondants. Sens dubte, està sent una gran experiència!

Jour 3 Jeudi 13 avril

27.900. Aquestes són les passes que hem fet en aquest segon dia de ruta turística a París! Això sí, les mostres d’admiració per tot el que hem vist han estat gairebé les mateixes: Tour Eiffel, bateau mouche i Les Invalides. Una ruta preciosa acompanyada de manera constant i en bucle de pluja-sol-vent-fred-calor (la primavera parisenca). I sense deixar de somriure, hem anat passant pels carrers del centre de la ciutat i fins i tot hem gosat travessar pel bell mig del grup de manifestants que, molt amablement, ens han obert camí perquè poguéssim seguir la nostra ruta. Una manifestació? I què té d’interessant? Els francesos estan tan orgullosos de les seves reivindicacions organitzades que ho consideren fins i tot part de la seva pròpia cultura. Així que, un dia més, immersió total lingüística i cultural! En arribar, retrobaments cada cop més efusius i naturals amb els correspondants, sens dubte es comencen a percebre els lligams que els uneixen en aquesta gran aventura.

Jour 4 Vendredi 14 avril

Divendres vam fer una sortida conjunta amb els correspondants, la primera jornada sencera que passàvem tots junts. Vam fer una paradeta a la Place du Louvre amb la seva majestuosa piràmide i vam visitar La monnaie de París, l’ara museu de la moneda en un emblemàtic edifici del segle XVII on, encara ara, es creen les distincions més importants com la medalla de l’Ordre de la Legió d’Honor, segons ens van explicar durant la visita guiada. A la tarda, i de nou sota la pluja, el vent i el fred, els alumnes es van organitzar en equips per començar un joc de pistes amb tret de sortida davant del mític Moulin Rouge, fins arribar al barri de Montmartre i punt d’arribada al Caroussel de la pel·lícula Amélie. La frase més escoltada de la tarda (que de ben segur seria un rècord a Spotify) era: “No puc més”… No puc més? Podem confirmar que amb una bona dosi de Just Dance, resuciten! Al vespre vam organitzar una soirée d’adieu presentada per la Directora del Lycée Évariste Galois i per l’alcalde de l’Ajuntament de Sartrouville. I acte seguit… Soirée apoteòsica! Riures, abraçades, ballaruca i molta molta complicitat entre totes i tots! Esperem que hagin gaudit en família de les últimes hores a París i d’aquesta primera meitat de l’intercanvi que ha estat tot un èxit. Propera parada… Palautordera! À bientôt!