Guia de les espècies de la Tordera

Els alumnes de 1r d’ESO han acabat el projecte Qui viu al riu? iniciat durant el segon trimestre d’aquest curs i que, aprofitant la proximitat de l’institut al riu Tordera, tenia per objecte l’estudi d’aquest ecosistema fluvial.

La proposta didàctica ha permès treballar un ventall d’activitats, tant a classe (abans i després de la visita al riu) com a la sortida de camp. El resultat final ha estat l’elaboració d’una guia il·lustrativa de les espècies més representatives de la Tordera, de les que us en mostrem alguns exemples.

L’estudi del riu, amb el coneixement del seu valor ecològic, la qualitat de les seves aigües, les amenaces que l’envolten i la diversitat de les espècies que hi habiten, permet sensibilitzar als alumnes en la importància de la conservació del patrimoni natural.