4 ESO Estada Exili i resistència

Els nostres alumnes faran una estada a l’EdA de Canigó dedicada a l’Exili i la resistència. Aquesta sortida està organitzada pel Departament de Socials, el Departament de Castellà i el Departament de Català, i es realitzarà els dies 24 i 25 de novembre.

Les activitats que es faran pretenen fer reviure la memòria tot trepitjant història, cercant experiències vivencials que aportin als alumnes un aprenentatge significatiu sobre el que va suposar la Guerra Civil, l’exili i la posterior II Guerra Mundial i la resistència al feixisme. Recordar i reviure aquest horror, els permetrà reflexionar sobre els valors que fonamenten les nostres societats democràtiques.

Saber d’on venim ens ha de marcar el camí cap a on hem d’anar i no ignorar que els fantasmes del passat poden retornar. Només amb esperit crític, solidaritat, respecte i empatia vers l’altre es construeix un món que volem en pau.

Aquí teniu un vídeo que resumeix com ha estat aquesta experiència:

ACTIVITATS:

DIA 1 (24 de novembre)
➢ Excursió guiada a peu en la “ruta de l’exili” per la Vajol i entorns (Coll de Lli i Coll la Manrella) fins arribar a Les Illes.
➢ Visita guiada al camp de concentració d’Argelers.

DIA 2 (25 de novembre)
➢ Descoberta de la vila de Prada (rememoració de l’exili de Pau Casals i visita a la tomba de Pompeu Fabra).
➢ Visita guiada a Cotlliure a la tomba d’Antonio Machado i altres punts d’interès històric com el castell.
➢ Visita guiada a la maternitat d’Elna.