Projecte de recerca de 4t d’ESO

El projecte de recerca és un conjunt d’activitats de descoberta i recerca realitzades per l’alumnat de 4t d’ESO en equip, sobre un tema transversal del currículum o focalitzat en un àmbit determinat, per tal de comprovar el grau d’autonomia de l’alumnat i la seva capacitat per treballar en grup.

A l’Institut Reguissol, el projecte de recerca s’escau durant el 3r trimestre del curs i els alumnes disposen de 3 hores lectives al centre per a la seva realització. El projecte de recerca té la consideració d’una matèria optativa.

A tall d’exemple, alguns temes possibles per al projecte de recerca són la preservació del paisatge tradicional del Baix Montseny, el canvi climàtic, la democràcia electrònica, el joc net a l’esport, la música popular a la nostra subcomarca, la casa del futur, la publicitat i els valors, la història de Santa Maria de Palautordera, el consum i l’estalvi d’aigua al municipi, els residus urbans, la creació d’una empresa adequada a l’entorn, la pervivència del món clàssic, etc.

El projecte de recerca de 4t d’ESO suposa el lliurament d’un treball escrit amb els resultats i una exposició oral de defensa, que sol escaure’s a l’última setmana lectiva del curs.

Sóc alumne de 4t d’ESO i me’n vull informar