Pots enrotllar la llengua?

Si no pots enrotllar la llengua, no cal que ho practiquis, no podràs fer-ho, es tracta d’una característica genètica. De la mateixa manera, també ho és la presència de clotets a les galtes o a la barbeta, el dit polze extensible i el dit petit corbat, entre altres.

L’alumnat de  Biologia de 4t d’ESO ha estudiat la freqüència d’aquests caràcters  en els companys de l’institut. L’objectiu és deduir el possible patró d’herència: autosòmic dominant, autosòmic recessiu, lligat al sexe o condicionat pel sexe.

Per confirmar les seves hipòtesis, han elaborat arbres genealògics de les seves famílies on es mostra la presència o l’absència de cada caràcter estudiat.

Una activitat interessant que fomenta la motivació i la implicació de l’alumnat, tot facilitant l’aprenentatge de la genètica mendeliana.

L’activitat es detalla a: https://sites.google.com/site/potsenrotllarlallengua/